Influenza vaccination 2021 – med eller uden tidbestilling

Så er det er tid til influenza vaccination.

Du kan altid få en tid at få en influenzavaccination, men følgende dage har vi reserveret ekstra tid, så kan du blot komme uden tidsbestilling.

Hele oktober, november og december 2021
Alle mandage, tirsdage, onsdage og torsdage mellem kl. 13:00-15:00 – tidsbestilling er ikke nødvendig disse fire dage. Alle andre tidspunkter kan du med fordel bestille tid.

Kommer du i anden anledning kan vaccinen gives samtidigt. Sundhedsstyrelsen anbefaler, du bliver vaccineret, hvis du:
  • Er 65 år eller derover
  • Førtidspensionister
  • Gravide i 2. eller 3. trimester, dvs. det er gratis for gravide, der er mere end 12 uger henne.
  • Har en kronisk sygdom, samt for personer med immundefekt og deres husstandskontakter. Gælder i perioden 1. november 2019 til og med udgangen af februar 2020.
  • Er svært overvægtig med BMI over 40.

Tilhører du en af de ovennævnte grupper, kan du få vaccinationen gratis fra den 1. november og januar med. Det vil sige at vaccinationerne stopper ved udgangen af januar 2020. Dog kan gravide m.fl. fortsat vaccineres (se ovenfor). Hvis du er nysgerrig på hvorfor de enkelte målgrupper er taget med, så klik her for mere info.

Det er stadig muligt at blive vaccineret mod influenza før og efter de nævnte tidspunkter, men i så fald er det ikke gratis.

Vi registrerer alle vaccinationer i Det Danske Vaccinationsregister (DDV).

Se også

Influenza vaccination – vi har fået et lille antal

Vi har fået et lille antal influenza vacciner. Så vi kan nu igen, i begrænset …

Vil du have information fra lægen?

For eksempel information om lukkedage, sygdom eller andre ændringer og nyheder.